Sunday, April 8, 2012

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah syukur... Sama2 kita bersyukur kerana awak2 yang baca nie dan saya disaat meng'ilham'kan entry nie still masih dipinjamkan nyawa untuk hidup di dunia nie... Alhamdulillah...

 (source: google)

...........(1)..........
Awak pernah kehilangan orang yang tersayang???
Pernah tak lalui incident nie...
Dia   : Salam... dah tau tak ayah/ibu 'sahabat' meninggal?
Saya : Innalillah hiwa inna ilai hiroji'un.. Bla? Mcm mana dengan 'sahabat'?

@Atau@

Pernah tak baca blog nie...
Pemergian Ayahanda Tercinta Menghadap Ilahi-Hami

@Atau@
Awak sendiri pernah kehilangan orang terdekat yang awak sayang???

...ini untuk awak yang pernah kehilangan...

SO SOON-MAHER ZAIN

Everytime i close my eyes i see you in front of me,
i still can hear your voice calling out my name,
and i remember all the stories you told me,
i miss the time you were around,
but i'm so grateful for every moment i spent with you,
cause i know life won't last foever,

you went so soon, so soon,
you left so soon, so soon,
i have to move on cause i know its been too long,
i've got to stop the tears, keep my faith and be strong,
i'll try to take it all, even though its so hard,
 i see you in my dreams but when i wake up you are gone,
gone so soon,

night and day, i still feel you are close to me,
and i remember you in every prayer that i make,
every single day may you be shaded by His mercy,
but life is not the same, and it will never be the same,
but i'm so thankful for every momory i shared with you,
cause i know this life is not forever,

there were days when i had no strength to go on,
i felt so weak and i just couldn't help asking "Why?",
but i got through all the pain when i truly accepted,
that to God we all belong, and to Him we'll return...

By MAHER ZAIN-FORGIVE ME


...........(2)..........
Awak pernah kehilangan barang yang awak sayang???

A: Awak beg yang mak kita buat dah hilang?
B: Hilang? Dekat mana?
A: Semalam... Itu beg yang mak kita buatkan untuk kita...
B: Allah sayangnya... Saya pun ada hilang baju yang saya baru beli and baru je sekali pakai semalam...
 
...........(3)..........
Awak pernah kehilangan diri sendiri???

Kehilangan diri sendiri... macam mana tu??? Hilang dekat shopping centre? hilang dekat pasar malam?....
Bukan la... bukan yang tu yang saya nak maksudkan..
Awak pernah hilang arah tuju... mungkin dulu awak seorang yang baik.. yang tutup aurat full.. yang jaga batas-batas pergaulan... yang tak pernah derhaka dengan ibu bapa...
Tetapi bila dah besar tiba2 suma tu hilang...
Dan suatu hari awak tersedar...
Kenapa aku macam nie??, dimana aku yang dulu??..
TAK PE AWAK...
"Kadang2 ALLAH uji kita dengan kesesatan untuk tunjukkan kita kebenaran, tapi jangan kita cari sendiri kesesatan tu" dari akak KRD...

Awak, apa yang terjadi merupakan suatu ketentuan dan takdir yang telah ditetapkan oleh-Nya... Jika kita pernah kehilangan orang yang kita sayang, ingatlah ALLAH menyayanginya lebih dari apa yang kita rasa...

Awak, kalau awak pernah kehilangan barang yang awak sayang, mungkin ada hikmah yang ALLAH nak tunjukkan kepada awak... mungkin ALLAH akan gantikan dengan sesuatu yang baru yang lebih baik untuk awak.. dan ingatlah setiap satu yang ada di bumi ini semua adalah milik-Nya hatta satu titik debu pun...

Dan awak yang saya sayang, ingatlah apa yang berlaku dekat kita sebenarnya ALLAH sedang menguji kita...

*p/s: 'Awak' itu dituju untuk awak yang sedang membaca entry ini - tapi 'Awak' itu sebenarnya lebih ditujukan untuk diri saya sendiri....
*mungkin entry ini lain dari yang lain... tapi terimalah sebagai peringatan
*dan mungkin saya yang menaip entry ini, tapi ilhamnya dari yang SATU...
 

...SMILE...
(source: google)

4 comments:

saya said...

subhanallah! *cried T_T

ina said...

Tapi suma tu tak mudah... mungkin saya hanya pandai berkata2 tp bgaimana dengan pelaksanaanya/ praktikalnya... takut... takut tak mampu... takut tak terdaya...

ima said...

InnALLAHa ma'as sobirin..subhanallah

ina said...

@ima InsyaALLAH yang penting istiqamah...

Post a Comment